AUTOBUSÁRI SA BOJA, ŽE SA IM OPÄŤ NEUJDE POMOC

Podľa Zväzu autobusovej dopravy sa v prvej vlne korona pomoci špeciálna účelová pomoc pre autobusových dopravcov ušla len dopravcom do 250 zamestnancov, na veľkých sa nedostalo.

Foto PEXELS/ILUST. FOTO
Dátum 25.01.2021

Zväz autobusovej dopravy (ZAD) sa obáva, že sa neujde pomoc väčším dopravcom, ktorí majú viac ako 250 zamestnancov. Prvá pomoc autobusovým dopravcom v nepravidelnej doprave, organizovaná ministerstvom hospodárstva, sa totiž týkala len menších dopravcov do 250 zamestnancov. Ako však pripomenul prezident zväzu Peter Sádovský, nedotovanú dopravu, a to medzinárodnú aj tuzemskú, linkovú aj občasnú zájazdovú, vykonávajú aj spomínaní veľkí dopravcovia.

Podľa ZAD v prvej vlne korona pomoci sa špeciálna účelová pomoc pre autobusových dopravcov ušla len dopravcom do 250 zamestnancov. Väčšie podniky, ktoré vzhľadom na svoju veľkosť trpia aj rádovo väčšími finančnými problémami, špeciálnu pomoc nedostali. Financovanie od samospráv z dotovanej dopravy na účely krytia výpadkov komerčnej dopravy použiť nemôžu, keďže krížové dotovanie komerčnej a nekomerčnej dopravy Európska únia zakazuje.


Nakoľko sa pripravuje druhá pomoc pre autobusových dopravcov a veľkí dopravcovia k rokovaniam oslovení neboli, dopravcovia združení vo zväzu sa obávajú, že sa im korona pomoc znovu neujde. „Je v záujme celého odvetvia autobusovej dopravy a všetkých ich zákazníkov, aby sa rokovania o korona pomoci viedli so všetkými relevantnými združeniami, pomoc bola rozdelená alikvótne, a nastavená tak, aby pokryla malých aj veľkých dopravcov, so starším aj novším vozovým parkom," dodal Peter Sádovský.

Česmad a ZAD pripravili návrh pre kompenzácie v autobusovej doprave, ktorý vychádza z českého a nemeckého modelu. Podľa ZAD pokrýva dopravcov so starším aj novším vozovým parkom. Dopravcovia s novším vozovým parkom majú spravidla veľké záväzky voči bankám alebo leasingovým spoločnostiam. Ako dodal Sádovský, relevantné združenia dopravcov v cestnej doprave sú pripravené rokovať o pomoci s rezortom hospodárstva, alebo s ministerstvom dopravy, pokiaľ bude ono určené ako ministerstvo kompetentné viesť rokovania.

Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.

DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.


UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.