DOZVIEME SA, ČO JEME?

Obchodné reťazce zavedú jednotné označovanie balení mäsa

Foto ARCHÍV
Dátum 11.11.2018

BERLÍN 11. novembra (TASR/Extra plus) - Veľké nemecké obchodné reťazce pracujú na tom, že zavedú jednotné označovanie balení mäsa. Projekt nazývajú Kompas chovu. Na ňom spolupracujú reťazce Edeka, Rewe, Aldi a Lidl.

V štyroch úrovniach informácií sa spotrebiteľ dozvie všetko potrebné o tom, v akých podmienkach zviera žilo. V blízkej budúcnosti sa takto budú označovať balenia bravčového, hovädzieho a hydinového mäsa. Podľa hovorcu Edeky, ktorého citoval denník Neue Osnabrücker Zeitung, zákazník dostane transparentné a úplné informácie o ponúkaných produktoch. Stupeň jedna bude obsahovať informácie, ktoré o mäse vyžaduje zákon. V stupni štyri pôjde o biochov a jeho parametre.

Lidl ako prvý reťazec s novým označovaním balenia mäsa už tento týždeň začal. Obchodné reťazce sa zúčastňujú na „Initiative Tierwohl“. Budú prispievať do fondu a prostriedky z neho sa budú poskytovať chovateľom, aby zlepšovali podmienky chovu zvieratám v maštaliach a vo výkrmniach.