KAMENICKÝ: ČÍNA PROFITUJE Z HLÚPOSTI EURÓPSKYCH LÍDROV
Poslanec NR SR Ladislav Kamenický: Kedy sa vlády v EÚ, vrátanej tej slovenskej spamätajú a pochopia, že bez konkurencieschopných cien energií európsky priemysel neprežije? Namiesto toho si EÚ strieľa do vlastného kolena a dúfa, že príde zázrak.
Poslanec NR SR a podpredseda Výboru NR SR pre financie a rozpočet upozorňuje na dopad nezmyselnej sankčnej politiky a politiky green dealu na priemysel EÚ. V júni 2023 priemyselná výroba v Nemecku totiž opäť klesla, oproti máju to bolo až o 1,5 percenta.
„V dôsledku nezmyselných sankcií a green dealu sa Nemecko potichu deindustrializuje a je okolo toho pomerne ticho. Asi preto, že si nikto z EÚ nechce priznať fatálne chyby, ktoré spravili a robia naďalej. Komu toto vyhovuje? V USA sa stavajú fabriky, mnohé fabriky sa do USA presúvajú práve z Európy a v Nemecku sa fabriky zatvárajú. Čína po prvýkrát v histórii exportuje do Európy viac áut ako ich doviezla do Číny. Ide najmä o elektrické autá, pričom z Európy dováža najmä segment luxusných áut, čo však podľa môjho názoru už dlho nepotrvá. Kvalita čínskych áut exponenciálne rastie a v kategórii malých a stredných áut už plne zásobuje domáci trh. Dopyt Číňanov po domácich autách je tak vysoký, že výrobné kapacity nestíhajú. Dôvodom je ich nízka cena a rastúca kvalita. Čína sa teší nízkym cenám energetických zdrojov z Ruska a od dodávateľov z blízkeho východu, čo je ich silná konkurenčná výhoda oproti EÚ,“ upozorňuje Kamenický.
Ako ďalej dodáva, EÚ je závislá na drahom LNG a Nemecko si v mene zelenej politiky dokonca dobrovoľne zatvorilo svojich všetkých 17 jadrových elektrárni. „Aby sa kruh absurdity uzavrel, tak Nemecko vyrába a z Poľska dováža "ekologickú" elektrinu vyrábanú z uhlia! Nemecký priemysel sa sťahuje mimo Nemecka práve kvôli neúnosným cenám elektriny. Celá mozaika sa uzatvára pri správe, že koncern VW plánuje výrobu elektromobilov VW a Audi práve v Číne, ktorá ovláda suroviny na výrobu batérií do áut.
Len pre predstavu obrovského nástupu čínskeho automobilového priemyslu zopár faktov:
[◼️] V roku 2022 predala Čína dvakrát viac elektromobilov ako USA a EÚ dokopy
[◼️] Trhový podiel Číny vo výrobe elektromobilov v roku 2022 dosiahol 50% a za 2 roky stúpol o 10 p.b.
[◼️] Činsky výrobca BYD predal v roku 2022 1,86 milióna kusov elektromobilov oproti 1,31 milióna kusov elektromobilov Tesla. Zaznamenal tak medziročný nárast o 211%!
[❗️] Čo toto všetko bude znamenať pre priemysel v EÚ a Slovenska?
[❗️] Zhrnuté a počiarknuté: Európsky priemysel sa kvôli cenám energií a nekonkurencieschopnosti sťahuje a bude naďalej sťahovať do Číny a USA a bude to mať negatívny dopad na životnú úroveň obyvateľov EÚ vrátane Slovákov. EÚ hrozí recesia, a to žiaľ, z vlastnej hlúposti.
Životná úroveň v EÚ sa prepadá. Až o 40% menej Talianov a 18% Nemcov nešlo toto leto na dovolenku, a to je len slabý začiatok.
[➡️] Ak sa nebude dariť Nemecku, ktorá je ťahúňom európskej ekonomiky a na ktorého ekonomiku sme naviazaní, tak to bude mať násobný dopad na slovenskú ekonomiku a životnú úroveň Slovákov.
[❗️] EÚ sa v samovražednej misii snažilo odstrihnúť od ruských energií a dnes za to žneme "úrodu". Akoby si neuvedomovali, že ak by sme mali viacero dodávateľov energií, tak aj ich ceny by klesali. To je podstata diverzifikácie dodávok. Namiesto toho sa ženieme z jednej závislosti do druhej!
rska sa sťahuje časť priemyslu mimo Nemecka kvôli vysokým cenám elektriny. DB Cargo už nahrádza elektrické lokomotívy dieslovými taktiež kvôli vysokým cenám elektriny. Proste absurdnosť green deelu v praxi. Veľká Británia už hlási, že lacné čínske autá zaplavujú UK. Bodaj by nie, veď európske autá sú už tak drahé, že si ich bežný smrteľníķ nemôže dovoliť,“ vysvetľuje Kamenický.
Ako ďalej píše, čínski výrobcovia áut sa z tých európskych smejú a ťukajú si na čelo nad administratívnym rozhodnutím EÚ o ukončení výroby, resp. predaja, áut so spaľovacími motormi do roku 2035. Európski výrobcovia áut tak uvoľnili tým čínskym oba segmenty trhu s automobilmi - so spaľovacími motormi (kde doteraz dominovalo EÚ) a aj elektrickými autami, kde čínsky výrobcovia už dnes dominujú.
- Ladislav Kamenický
Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.
DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.
UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.