LITVA A LOTYŠSKO ZAKÁZALI VYSIELANIE RUSKEJ TELEVÍZIE

Predseda Litovskej rozhlasovej a televíznej komisie (LRTK) Mantas Martisius pre agentúru AFP uviedol, že sa rozhodli pozastaviť päť televíznych kanálov skupiny RT pod kontrolou Kiseľova.

Foto FB
Dátum 09.07.2020

VILNIUS 9. júla (TASR/extraplus.sk) - Litva zakázala v stredu vysielanie ruskej štátnej televízie RT v krajine. Rovnaký krok spravilo minulý týždeň Lotyšsko s tým, že zákaz bude platiť dovtedy, kým bude údajný šéf televízie Dmitrij Kiseľov figurovať na sankčnom zozname Európskej únie za jeho podporu ruskej anexie Krymu v roku 2014.

Predseda Litovskej rozhlasovej a televíznej komisie (LRTK) Mantas Martisius pre agentúru AFP uviedol, že "dnes sa rozhodli pozastaviť päť televíznych kanálov skupiny RT pod kontrolou Kiseľova".
Poznamenal, že Kiseľov je na sankčnom zozname EÚ "za jeho úlohu v ruskej propagande podporujúcej anexiu Krymu v roku 2014 a prebiehajúce vojenské operácie Ruska na východe a juhovýchode Ukrajiny".Moskva však odmietla tvrdenia, že by Kiseľov mal na starosť RT, uviedol hovorca ruského veľvyslanectva v Litve.Lotyšská národná rada pre elektronické masmédiá minulý týždeň uviedla, že v krajine zakázala vysielanie siedmich staníc, ktoré patria pod sieť RT. Ide o televízne stanice RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary a RT TV.

Vo svojom rozhodnutí rada uviedla, že všetky tieto stanice sa vo svojom vysielaní snažili prezentovať Lotyšsko ako zlyhávajúci štát.Lotyšské úrady dodali, že o zákaze budú informovať ďalšie členské krajiny Európskej únie, ktoré zároveň vyzvú, aby pristúpili k rovnakému kroku.Zákaz umožnila úprava lotyšského zákona o elektronických médiách. Platiť bude dovtedy, kým bude Kiseľov na sankčnom zozname.

PRÁVE STE DOČÍTALI ODOMKNUTÝ ČLÁNOK:

 

Ak sa Vám článok páčil a máte naďalej záujem čítať pravdivé a nezávislé texty staňte sa naším predplatiteľom a získajte množstvo výhod:

 

https://www.extraplus.sk/extraplus/predplatne