REMIŠOVÁ: V BRUSELI PRESADZUJEM SLOVENSKÉ PRIORITY, KTORÉ BOLI BÝVALÝMI VLÁDAMI ZANEDBÁVANÉ

Veronika Remišová, predsedníčka Za ľudí: Po dvoch desaťročiach využívania európskych zdrojov Slovensko nemá diaľnicu z Bratislavy do Košíc, cesty sú v katastrofálnom stave, vyše 450 obcí nemá prístup k pitnej vode, v regiónoch sú priepastné sociálne rozdiely, zdravotníctvo je v zlom stave... To všetko sú investičné dlhy z minulosti, ktoré musíme riešiť.

Foto SITA/Branislav Bibel
Dátum 18.11.2021

Predsedníčka Za ľudí a ministerka investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR Veronika Remišová na Facebooku 18. novembra 2021 uverejnila status:

Dnes sa som zúčastnila na zasadnutí Rady pre všeobecné záležitosti k politike súdržnosti EÚ. Je to summit ministrov zodpovedných za regionálny rozvoj a debaty o tom, ako a na čo využívať eurofondy, bývajú neraz veľmi tvrdé.

Koronakríza nás postavila pred výzvy, akým doteraz nemusela čeliť žiadna povojnová generácia Európanov. Výnimočná situácia si žiada aj výnimočné riešenia. Priamo s pandémiou súvisia, okrem zdravotníckych dopadov, aj mnohé sprievodné javy, ktoré výrazným spôsobom brzdia a obmedzujú možnosti využívania eurofondov podľa pôvodných plánov a pravidiel. Dramaticky sa zvýšili ceny stavebných materiálov, energií, ropy, plynu, je akútny nedostatok mnohých komodít, ako sú napríklad mikroprocesory a čipy.

Tieto problémy majú všetky členské štáty EÚ, a preto potrebujeme spoločné riešenie na európskej úrovni. Je v záujme Slovenska, aby viaceré opatrenia, ktoré prijala Európska komisia v prvých mesiacoch pandémie, pokračovali aj naďalej, lebo kríza sa ešte ani zďaleka neskončila. Eurofondy nám môžu výrazne pomôcť zmierniť dopady tejto krízy, ale aby ich štáty mohli využiť čo najúčelnejšie, musia mať rozviazané ruky.

V tomto tlaku na Európsku komisiu nie sme sami, k našej výzve sa pridali ďalšie štáty ako Grécko, Španielsko, Chorvátsko, Poľsko, Maďarsko a Rumunsko.
Je naším národným záujmom, aby sme, či už z terajších alebo nových eurofondov, investovali do oblastí, ktoré boli bývalými vládami dlhodobo zanedbávané. Po dvoch desaťročiach využívania európskych zdrojov Slovensko stále nemá diaľnicu z Bratislavy do Košíc, regionálne cesty sú v katastrofálnom stave. V 21. storočí vyše 450 obcí nemá prístup k pitnej vode, stovky obcí sú bez kanalizácie, v regiónoch sú priepastné sociálne rozdiely, zdravotníctvo je v zlom stave, na mnohých miestach ľudia žijú v zamorenom prostredí... To všetko sú investičné dlhy z minulosti, ktoré musíme riešiť.

Rozhodujúce pre úspech Slovenska budú tiež investície do vzdelávania, vedy, výskumu a inovácií, ktoré majú potenciál priniesť do regiónov lepšie platené pracovné miesta a vyššiu životnú úroveň. O toto nám ide v Bruseli.

Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.

DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.


UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.