O EXTRA PLUS

V stručnosti o Extra plus

Celoslovenský politicko-spoločenský mesačník Extra plus je na mediálnom trhu od roku 2000 (jeho ideoví predchodcovia Extra S, Extra Slovensko a Extra vychádzali kontinuálne od roku 1991).

Po grafických a obsahových zmenách sa od začiatku roka 2004 pôvodne novinový formát periodika zmenil na plnofarebný časopis formátu A4.

O obsahu Extra plus

Extra plus kladie dôraz na politické, spoločenské, ekonomické i kultúrne dianie na Slovensku.

Súčasťou zaujímavého obsahu sú exkluzívne rozhovory s osobnosťami slovenského i zahraničného politicko-spoločenského života.

Analytické články ponúkajú rôzne uhly pohľadu na udalosti, ktoré hýbu svetom.

Čitatelia prostredníctvom reportáží nahliadnu do života politikov, umelcov, mladých talentov či športovcov.

Pestrú paletu časopisu dopĺňajú cestopisy, vďaka ktorým čitatelia spoznávajú život, zvyky či gurmánske špeciality iných národov žijúcich vo svete.

Z histórie Extra plus

Prvé vydanie vyšlo v júni 1991 ako novinová príloha vtedajšieho populárneho týždenníka Slobodný Piatok. Od roku 1992 sa príloha osamostatnila a vychádzala pod názvom Týždenník Extra Slovensko. Slobodný Piatok nakoniec zanikol, no Extra Slovensko dosiahlo takmer 120-tisícový náklad. Týždenník od svojho založenia prezentoval proslovenské názory. Časom periodikum menilo názvy – tak, ako sa menili majitelia: z Extra S na Extra Slovensko a neskôr na Extra.

V marci 1999 Extra zmenilo majiteľov a vymenilo vedenie redakcie. Novinový týždenník podstatným spôsobom zmenil zastaranú grafickú úpravu a zatraktívnil obsah.

Od októbra 2000 prišlo k ďalšej úprave grafiky a obsahu, zmenila sa periodicita (dvojtýždenník) i názov, ktorý pretrval dodnes: Extra plus.

V polovici roka 2003 sa Extra plus stal mesačníkom.

Začiatkom roka 2004 prešiel z novinového formátu A3 na plnofarebný časopis formátu A4.

V marci 2009 uzrela svetlo sveta internetová verzia Extra plus. 

Od 1. augusta 2014 vydáva Extra plus Mayer media a v januári 2015 časopis zmenil grafickú podobu a stal sa moderným magazínom, ktorý má na mediálnom trhu stabilné miesto i čitateľskú základňu.

O cieľovej skupine Extra plus

Podľa interného prieskumu sa printová verzia mesačníka Extra plus teší obľube strednej a staršej generácie.

Elektronická verzia výrazne oslovuje mladú generáciu vo vekovom rozpätí 17 – 29 rokov.

V roku 2017 vzhľadom na vplyv Facebookovej stránky Extra plus nastal podstatný záujem o elektronickú verziu časopisu čitateľov strednej generácie.

O distribúcii Extra plus

Periodikum sa k čitateľom dostáva nielen prostredníctvom novinových stánkov a iných predajných miest, ale aj formou predplatiteľskej služby, vďaka ktorej Extra plus čítajú aj naši krajania v Česku, Nemecku, Srbsku, Švajčiarsku, Nórsku, Fínsku, USA, Kanade, Austrálii a ďalších krajinách.