LIBERALIZMUS JE PREKÁŽKOU K DOSIAHNUTIU SLOBODY
Narastajúce problémy v spoločnosti, ale najmä v ekonomike, nás čoraz viac znepokojujú. Zhoršujúce sa pracovné podmienky, nízke mzdy, nedostatočné štipendiá na vzdelanie a nízke dôchodky, rastúce ceny, zničené systémy zdravotnej starostlivosti či úplne zanedbaná veda a vzdelávanie. Tieto problémy sa v spoločnosti po celom svete kopia už hodnú chvíľu a žiadna vláda, nikde na svete, ich nerieši.
Narastajúce problémy v spoločnosti, ale najmä v ekonomike, nás čoraz viac znepokojujú. Zhoršujúce sa pracovné podmienky, nízke mzdy, nedostatočné štipendiá na vzdelanie a nízke dôchodky, rastúce ceny, zničené systémy zdravotnej starostlivosti či úplne zanedbaná veda a vzdelávanie. Tieto problémy sa v spoločnosti po celom svete kopia už hodnú chvíľu a žiadna vláda, nikde na svete, ich nerieši.
Je už evidentné, že tou najväčšou hrozbou pre našu spoločnosť je liberalizmus. Ten totiž úplne potláča etiku a likviduje morálku v celej spoločnosti na úkor zisku a namiesto slobody nám tak priniesol akurát väčšie zotročenie. Dá sa povedať, že liberalizmus je len prezlečený fašizmus.
Súčasný liberalizmus totiž v svojej podstate slobodu likviduje. Nezmení na tom nič ani fakt, že samotný základ tohto pojmu pochádza z latinského „libertas“, čo znamená sloboda. V skutočnosti totiž ide o pojem, ktorý má mnoho aspektov, z ktorých ten najpodstatnejší je práve ekonomická sloboda jednotlivca v spoločnosti.
„Primárnym cieľom každej spoločnosti musí byť najmä ekonomická sloboda jednotlivca. Inak nemajú všetky ostatné slobody žiaden podstatný význam.“
Ekonomickú slobodu však liberáli odmietajú podmieňovať nejakým nemerateľným svedomím. Odmietajú do ekonomiky zavádzať podmienky spojené s morálkou a etikou. Tvrdia, že sloboda je stav, keď je dovolené všetko. Ak potom takéto ponímanie slobody prenikne do sféry ekonomickej činnosti celej spoločnosti, stáva sa liberalizmus, založený na osobných slobodách bez zodpovednosti, vlastne prekážkou k dosiahnutiu slobody, a to tak pre jednotlivca, ako aj pre spoločnosť ako celok.
Primárnym cieľom každého jedinca sa v takejto nemorálnej spoločnosti stáva nevyhnutne iba jeho osobný prospech na úkor prospechu celej ostatnej spoločnosti. V konečnom dôsledku sa tento nekontrolovaný liberalizmus prejavuje ako fašizmus zo strany monopolných korporácií, ktoré vládnu svetu bez morálnej zodpovednosti a bez dodržiavania etických princípov.
„Nie je problém nasýtiť chudobných. Problém je nasýtiť tých bohatých.“ Matka Tereza.
Ocitli sme sa totiž na historickej križovatke a musíme sa rozhodnúť: „Buď pridáme plyn a rozmlátime sa o betónový múr pred nami, alebo začneme prudko brzdiť a budeme dúfať, že ten náraz prežijeme.“
Čítajte knihy od autorov, ktorí prichádzajú aj s názormi, ktoré súčasný establišment zakazuje. Prostredníctvom ich myšlienok a poznania dokážeme lepšie pochopiť svet okolo nás a život, ktorý spoločne na tomto svete žijeme.
Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.
DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.
UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.