V ROKU 2030 BY NA SLOVENSKU MOHLO JAZDIŤ VYŠE 200-TISÍC ELEKTROMOBILOV

Elektriny pre tieto vozidlá bude dostatok, na ich nabíjanie však bude potrebné v niektorých typoch lokalít posilňovať kapacitu pripojenia.

Foto PIXABAY/ILUSTRAČNÉ FOTO
Dátum 24.10.2023

V roku 2030 by po našich cestách mohlo jazdiť vyše 200 000 plne elektrických áut. Také sú odhady Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA).

Elektriny pre tieto vozidlá bude dostatok, na ich nabíjanie však bude potrebné v niektorých typoch lokalít posilňovať kapacitu pripojenia. Rozvoj elektromobility tak so sebou prináša aj potrebu investícií do posilňovania energetických distribučných sietí.

„To už vidíme na niektorých lokalitách, typickým príkladom sú diaľničné odpočívadlá, na ktorých sa majú stavať ultrarýchle nabíjacie huby. Keď je dnes priemerná kapacita potrebná na pripojenie takéhoto odpočívadla 50 kW, pre výstavbu nabíjacieho hubu pripraveného pre budúcnosť potrebujeme až 100 násobne väčšiu kapacitu pripojenia,“ konštatuje napríklad asociácia.

vianoce predplatne

Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.

DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.


UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.