ČAPUTOVÁ VYZÝVA MATOVIČA, ABY OTVORIL ŠKOLY
Otvorenie škôl sa neustále odkladá, hľadajú sa dôvody, prečo nie je možné ich otvoriť a nehľadajú sa spôsoby, ako zabezpečiť žiakom a študentom prezenčné vzdelávanie tak, ako sa to deje v iných štátoch Európskej únie.
Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa stotožňuje s obsahom výzvy Dajme prednosť školám, ktorá bola adresovaná aj predstaviteľom vlády SR. Pre TASR to uviedol hovorca prezidentky Martin Strižinec. Hlava štátu sa podľa jeho slov viackrát verejne vyjadrila, že v prípade uvoľňovania opatrení má byť návrat detí do škôl na prvom mieste.
Viac ako 20 mimovládnych organizácii adresovali prezidentke Čaputovej, premiérovi Igorovi Matovičovi (OĽANO), predsedovi parlamentu Borisovi Kollárovi (Sme rodina) či ministrovi školstva Branislavovi Gröhlingovi (SaS) otvorenú výzvu. Požiadali ich v nej, aby pri uvoľňovaní protipandemických opatrení mali školy jednoznačnú prednosť a prípadné ich ďalšie uzavretie bolo len ako posledná možnosť. Dosahy dlhotrvajúcich opatrení na deti a mladých ľudí vnímajú ako závažné. Školy sa podľa nich zatvorili ľahko a dodnes sa nevie, koľko žiakov a v akej kvalite má prístup k vzdelávaniu.
Aj bývalí ministri školstva Martin Fronc a Dušan Čaplovič vyzývajú šéfa rezortu školstva Branislava Gröhlinga (SaS), aby bol rozhodnejší pri presadzovaní otvorenia škôl a aby argumentačne presvedčil politikov, ktorí školstvu nerozumejú a podpisujú sa pod smutnú budúcnosť mladej generácie. Uviedli to vo svojom spoločnom vyhlásení, v ktorom dodali, že zaužívanú formu prezenčného vzdelávania na školách nemôže nahradiť pretrvávajúce dištančné vzdelávanie.
Ako tvrdia vo svojom vyhlásení, neustále sa odkladá otvorenie škôl, hľadajú sa dôvody, prečo nie je možné ich otvoriť a nehľadajú sa spôsoby, ako zabezpečiť žiakom a študentom prezenčné vzdelávanie tak, ako sa to deje v iných štátoch Európskej únie. "Otváranie škôl by mohlo prebiehať postupne, najprv v predškolských zariadeniach a na prvom stupni základných škôl, potom na ich druhom stupni, následne na stredných školách, prednostne v maturitných ročníkoch. Sú tu rôzne možnosti delenia tried, kombinácia prezenčného a dištančného vzdelávania," zhodujú sa Čaplovič s Froncom. Dlhodobo nechodiť do školy považujú pre deti za hazard vo vzťahu k ich budúcnosti. Ako tvrdia, omeškáva sa ich vedomostný a sociálny rozvoj, ako aj rozvoj ich komunikatívnych schopností.
Zákaz kopírovať texty bez súhlasu Mayer Media,
vydavateľstvo udeľuje povolenie len na použitie odkazu na originálny článok.
DISKUTUJÚCIM: Zapojiť sa do diskusie môžete len po registrácii a prihlásení sa do svojho účtu.
UPOZORNENIE: Vážení diskutujúci, podľa platných zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť IP adresu, e-mail, vaše príspevky a pod. v prípade, že tieto príspevky v diskusnom fóre budú porušovať zákon. V tejto súvislosti vás prosíme, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého z trestných činov uvedených v Trestnom zákone. Medzi také príspevky patria komentáre rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Za každý zverejnený príspevok nesie zodpovednosť diskutujúci, nie vydavateľ či prevádzkovateľ Extra plus.